Skende Procentujemy

Cześć!
Jeśli trafiłeś tutaj, to znaczy, że zależy Ci na rozwoju naszej społeczności lokalnej. To tak jak nam! Wspólnie z IKEA mieszkamy już w Lublinie od ponad roku i bardzo się tutaj zadomowiliśmy. Zależy nam, aby nasza najbliższa okolica rozwijała się i zmieniała na lepsze. Wierzymy, że nasze lokalne zaangażowanie zaprocentuje w przyszłości. Właśnie dlatego we współpracy z Urzędem Miasta Lublin przygotowaliśmy akcję ProcentujeMY – 1% zostawiam w Lublinie!
Zobacz jak razem możemy się w nią zaangażować. 

ProcentujeMY to inicjatywa, dzięki której chcemy sprawić, aby mieszkańcy Lublina chętniej oddawali swój 1% podatku dochodowego na organizacje pożytku publicznego (OPP) zarejestrowane i działające na terenie naszego miasta. To m.in. fundacje
i stowarzyszenia, które chronią środowisko naturalne, rozwijają projekty sportowe
i kulturalne, dbają o zwierzęta, wspierają osoby z niepełnosprawnościami lub walczą
o projekty z budżetu obywatelskiego. Sam widzisz, że to inicjatywy ważne dla każdego
z nas. Dlatego nasze zaangażowanie ma znaczenie. Jesteśmy przekonani, że to zaprocentuje w przyszłości.

HARMONOGRAM:
  • Do 4 marca – termin składania zgłoszeń
  • 15-28 marca – kampania promocyjna na terenie IKEA i SKENDE
  • 29-31 marca – WIELKI FINAŁ AKCJI
PATRONI MEDIALNI

Dziękujemy za zainteresowanie akcją! Do naszego projektu zgłosiło się 21 Organizacji Pożytku Publicznego, które realizują społecznie ważne inicjatywy w naszym mieście. Jeśli chcecie poznać je bliżej, zachęcamy do kliknięcia w zielony przycisk na górze – tam znajdziecie krótki opis ich działalności. W ramach naszych cotygodniowych warsztatów odbywają się także dwa spotkania prowadzone przez lubelskie organizacje społeczne. Szczegóły dostępne tutaj

Ale to nie wszystko! Organizacje pożytku publicznego robią dużo dobrego w naszym mieście. Ich praca nie byłaby możliwa bez ludzi, którzy poświęcają swój czas i energię, aby realizować lokalne inicjatywy społeczne. Dlatego tym razem to my chcemy ich wesprzeć i pomóc się rozwijać. Poniżej przedstawiamy warsztaty, w których wezmą udział OPP, zaangażowane w akcję. 

  • Jak w łatwy sposób zaprojektować ulotkę reklamową? 
    25 marca (poniedziałek) 12.00-14.00
    26 marca (wtorek) 12.00-14.00

    Na zajęciach poruszone zostaną zagadnienia, dotyczące marketingu idei oraz pozycjonowania organizacji na rynku. Dzięki temu uczestnicy dowiedzą się na co zwracać uwagę podczas promowania inicjatyw ważnych społecznie, aby porwać tłumy i zaangażować jak najwięcej osób. Nie zabraknie także niezbędnej wiedzy potrzebnej do stworzenia ulotki reklamowej, ale także ogólnych informacji, dotyczących zasad tworzenia skutecznej i spójnej identyfikacji wizualnej.

    Warsztaty poprowadzi Agnieszka Malinowska, główna specjalistka w Biurze Partycypacji Społecznej Urzędu Miasta Lublin, związana z UM od 11 lat. Współtworzyła markę Lublin. Miasto inspiracji. W swojej pracy odpowiedzialna jest za prowadzenie komunikacji (m.in.: kampanie promocyjne miasta, obsługa PR wydarzeń takich jak Carnaval Sztuk-Mistrzów)

  • Media społecznościowe, dlaczego warto tam być? 
    25 marca (poniedziałek) 17.00-19.00
    26 marca (wtorek) 17.00-19.00

    Czy obecność organizacji w social media to w dzisiejszych czasach obowiązek? Jak krok po kroku stworzyć profil na Facebooku? Jak pisać posty, aby angażowały ludzi do interakcji? Odpowiedzi na te i inne pytania pojawią się na warsztatach, dotyczących mediów społecznościowych. Oprócz solidnej wiedzy teoretycznej, uczestnicy będą mogli także  zapoznać się z case study, czyli zobaczyć jak inne organizacje pozarządowe z całej Polski prowadzą konta w mediach społecznościowych.

    Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieli się Justyna Domaszewicz, podinspektor w Biurze Partycypacji Społecznej, Urzędu Miasta Lublin, związana z UM od listopada 2018 roku. Wcześniej wieloletni praktyk social media jako freelancer oraz specjalista ds. komunikacji w mediach społecznościowych w Agencji Warszawa i Mint Media. Ma na swoim koncie bardzo wiele skutecznych kampanii, nie straszna jej także żadna sytuacja kryzysowa. 

  • Jak się wyróżnić? 
    27 marca (środa) 12.00-14.00 oraz 17.00-19.00  

    To zajęcia nowoczesnego podejścia do marketingu. Podczas tego spotkania uczestnicy poznają skuteczne, choć nie zawsze oczywiste sposoby na zbudowanie relacji z odbiorcami. Dowiedzą się, jak za pomocą drobnych działań wyróżnić się w swojej komunikacji w mediach społecznościowych, nie wydając na to pieniędzy. Przyjrzymy się konkretnym przykładom budowania marki osobistej, wobec której lojalność - to oczywistość. 

    Spotkanie poprowadzi Agata Jakuszko - Sobocka, lubelska artystka, specjalizująca się w efektywnym myśleniu wizualnym. Jest ekspertem sketchnotingu (rysowania notatek). Sama mówi o sobie: „Myślę obrazami. Wychodzę poza schematy. Prowokuję do nowych pomysłów.”
Od 29 do 31 marca na terenie SKENDE i IKEA odbędzie się wielki finał akcji ProcentujeMY. Przez 3 dni wszystkie organizacje, biorące udział w projekcie będą mogły zaprezentować się mieszkańcom Lublina. Dodatkowo część z nich przygotuje niecodzienne warsztaty i zajęcia, w których udział będzie mógł wziąć każdy. Zapraszamy do nas 29 marca (piątek) od godziny 15:00 do 19:00 oraz 30 i 31 marca (sobota, niedziela) od godziny 11:00 do 19:00.


Regulamin